Wednesday, December 29, 2010

FINAL Piala AFF Suzuki 2010- PARANORMAL RAMAL BERLAKU RUSUHAN

Pasukan Indonesia berlatih menjelang perlawanan akhir kedua Piala AFF Suzuki 2010 melawan Malaysia,
dengan mengangkat gawang, di Lapangan PSSI Komplek Stadion Utama Gelora Bung Karno,


JAKARTA, KOMPAS.com - Paranormal Ki Joko Bodo memprediksikan akan terjadi kerusuhan pada final leg kedua piala AFF 2010 antara Indonesia melawan Malaysia yang akan berlangsung di Stadion Utama Gelora Bung Karno, Senayan, Rabu (29/12/2010). Namun, dia tak merinci kerusahan yang dimaksud.
..........................................................................................................................................................................
Dalam masa yang sama, meskipun ragu berhubung keselamatan pada perlawanan akhir kedua Piala AFF Suzuki 2010, sekumpulan 300 penyokong tempatan tetap mahu bersama skuad negara ketika menentang pasukan tuan rumah di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta malam Rabu.

Peminat dari Selangor, Kelantan dan Johor yang dikumpulkan oleh Kelab Penyokong Bola Sepak Selangor (SSFC) dan Gerbang Tempur Penyokong Bola Sepak Malaysia (Ultras Malaya) berlepas ke Jakarta, Selasa bagi menemani skuad kebangsaan apabila berdepan Indonesia yang mereka tewaskan 3-0 pada Ahad lepas.

Presiden SSFC Mohd Nasir Mohd Yunus berkata kehadiran penyokong negara di sana itu telah dimaklumkan kepada Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta sebagai jaminan keselamatan.

Kepada seluruh rakyat Malaysia, tanpa mengira agama, bangsa dan keturunan marilah kita bersama-sama mendoakan agar perlawanan akhir Piala AFF Suzuki 2010 malam ini berlangsung dalam suasana semangat muhibbah dan menampilkan aksi semangat kesukanan yang tinggi.

Sebagai sebuah negara yang berdaulat, kita menyeru agar pihak berwajib dan pihak keselamatan Indonesia memberi keutamaan yang sewajarnya terhadap tahap keselamatan para pemain, pegawai dan penyokong Malaysia.

All The Best Team MALAYSIA....



No comments: